Acasă
politică
advertoriale
actualitate
administrație publică
monden
business
economie
cultură
sport
sci-Tech
evenimente
Nu a fost introdusa o sursa
Redacția
1036
Cetățenii din Cluj-Napoca, Constanța, Slobozia, Iași, Deva, Sibiu, Timișoara și din județul Ilfov vor putea obține certificate de naștere și deces în format digital, precum și în format fizic la cerere, conform Ministerului Afacerilor Interne.
Activitatea de înregistrare a evenimentelor de viață, cum ar fi nașterea și decesul, desfășurată de ofițerul de stare civilă, va fi realizată în format digital începând de miercuri.
În luna aprilie, inițiativa de implementare a "Sistemului Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă – SIIEASC" a fost demarată la nivelul tuturor unităților administrativ-teritoriale ale județului Ilfov, prin înregistrarea digitală a deceselor și nașterilor. În urma rezultatelor obținute, miercuri, Direcția Generală pentru Evidența Persoanelor, cu sprijinul Direcțiilor Județene de Evidență a Persoanelor din județele Cluj, Constanța, Hunedoara, Ialomița, Iași, Sibiu și Timiș, precum și al direcțiilor locale de evidență a persoanelor implicate, a realizat operaționalizarea S.I.I.E.A.S.C. la nivelul celor 7 municipii reședință de județ.
O nouă etapă privind extinderea S.I.I.E.A.S.C. este programată să aibă loc la data de 10 mai 2024, prin includerea anumitor unități administrativ-teritoriale de la nivelul județelor Cluj, Constanța, Hunedoara, Ialomița, Iași, Sibiu și Timiș. Punerea în funcțiune la nivel național a Sistemului Informatic se va realiza etapizat, urmând să se finalizeze în data de 24 septembrie 2024.