Acasă
politică
advertoriale
actualitate
administrație publică
monden
business
economie
cultură
sport
sci-Tech
evenimente
Nu a fost introdusa o sursa
Redacția
1094
Puig, grupul spaniol de frumusețe, și-a văzut câștigurile inițiale șterse și a închis la prețul de ofertă de 24,50 euro, oferind un debut discret pentru cea mai mare ofertă publică inițială din Europa din acest an.
Compania cu sediul la Barcelona a deschis în creștere și a atins 26,50 euro vineri, înainte de a se retrage.
După doi ani de încetinire a ofertelor publice inițiale, Europa a avut un început mai bun în ceea ce privește listările. Cu toate acestea, revenirea pieței a fost mai lentă.
Oferta publică de vânzare, evaluată la 13,9 miliarde de euro, a fost suprasubscrisă de mai multe ori, conform declarațiilor companiei. Puig a strâns 2,6 miliarde de euro în capital nou prin emiterea a 106,5 milioane de acțiuni, cu posibilitatea de a crește la 3 miliarde de euro prin exercitarea completă a opțiunii de supraalocare.
Deși debutul a fost discret, listarea la bursa din Barcelona și pe alte burse spaniole ar putea alimenta dinamica pieței europene a ofertelor publice inițiale.
Puig, o companie grozavă într-un sector în creștere, a fost întâmpinată cu o cerere puternică din partea investitorilor, conform declarațiilor lui François-Xavier de Mallmann, președintele departamentului de investiții bancare de la Goldman Sachs, care a colaborat îndeaproape cu Puig la IPO-ul său.
În ceea ce privește succesiunea, directorul general Marc Puig a subliniat că nu intenționează să transmită controlul afacerii către următoarea generație a familiei. El a menționat că afacerile deținute de familie se confruntă cu provocări pe care investitorii externi și controlul extern le-ar putea ajuta să le evite, iar viitoarea generație nu va avea un rol în conducerea companiei.